مؤسسه علمی-آموزشی فرهنگیان

Farhangian Scientific Educational Instution

مؤسسه علمی-آموزشی فرهنگیان

Farhangian Scientific Educational Instution

دومین همایش بین المللی خواندن


نام همایش :  دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن

برگزار کننده : دانشگاه کردستان، سنندج

مهلت ارسال چکیده مقالات : 11 آذرماه 1395

تاریخ برگزاری همایش : 30و31 اردیبهشت 1396

مکان برگزاری : سنندج

آدرس سایت : http://conf.uok.ac.ir/readingconference2017/Persiancallforpaper.aspx

ایمیل :‌ readingconfuok@gmail.com

تلفن تماس :‌ 









محورهای همایش:
 

 

محور اول) مبانی نظری و معرفتی خواندن:

·        نظریه‏‏های خواندن،

·        مدل‏ ها و روش‏ های آموزش خواندن،

·        معرفت ‏شناسی خواندن (خواندن از دیدگاه های متفاوت معرفتی مانند ساختار گرایی، نظریه انتقادی، سازندگرایی، اثبات گرایی، هرمنوتیک)،

·        هستی شناسی خواندن (ماهیت خواندن، انواع خواندن: از نظر انتقادی و خواندن برای لذت، از نظر نوع منابع مورد استفاده، از نظر عمق و گستردگی)،

·        تحلیل پدیدار شناختی فرایند خواندن (مراحل رشد خواندن، خواندن و حواس، خواندن و هوش، خواندن و یادگیری زبان، خواندن و فرایندهای ذهنی، فراشناخت و خواندن- اهداف و راهبردهای خواندن، رشد فکری، تفکر انتقادی، دامنه لغات، هماهنگی یا تضاد با نویسنده)،

·        خواندن و تنوع فرهنگی، تنوع زبانی، تنوع سواد و پویایی،

·        خواندن و قشرهای اجتماع ( رشته و مقطع تحصیلی، جنسیت، مشاغل)،

·        خواندن و سواد اطلاعاتی،

·        فناوری اطلاعات و خواندن،

·        رابطه خواندن و سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی، سرمایه اجتماعی،

·        خواندن و مشارکت اجتماعی،

·        خواندن و تغییرات جهانی (تغییرات فناوری، اجتماعی، ارتباطی، رسانه‏ ای)،

·        خواندن خارج از سیستم آموزشی (شبکه‏ های اجتماعی- زبان قرار دادی شبکه ‏های اجتماعی، خواندن مواد تفننی، خواندن در محیط کار)،

·        خواندن و بافت (خواندن و حوزه های علمی و شغلی گوناگون)

 

محور دوم) خواندن و لایه‏‏های مدیریتی (ارزش‏ها، باورها، آداب و رسوم، قوانین و مقررات، مجریان):

·        خواندن و احزاب سیاسی،

·        خواندن و آزادی بیان،

·        خواندن و انجمن های غیر دولتی،

·        خواندن و دسترس پذیری منابع،

·        خواندن و نظام‏ های ملی مدیریت اطلاعات و منابع علمی

 

محور سوم) خواندن و نهادهای فرهنگی:

·        نهاد کتابخانه‏ های عمومی و خواندن،

·        ارشاد اسلامی و خواندن،

·        سازمان تبلیغات اسلامی و خواندن،

·        کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و خواندن،

·        مساجد و خواندن،

·        رسانه‏‏ ها و خواندن

 

محور چهارم) خانواده و خواندن:

·        خواندن با/برای کودکان،

·        قصه گویی و خواندن،

·        گفتگو و خواندن،

·        اقتصاد خانواده،

·        فرهنگ خانواده،

·        جمعیت خانواده

محور پنجم) نظام آموزش و پرورش و خواندن:

·        معلمان و خواندن،

·        نقش آزمون ها برعادات خواندن،

·        محتوای کتب درسی و خواندن،

·        مؤلفین کتب درسی و خواندن،

·        رویکردهای مختلف آموزش و خواندن (معلم محور، یادگیرنده محور، کتاب محور)،

·        روش های تدریس و خواندن (توجه به نظریه های یادگیری و خواندن)،

·        سنجس و اندازه گیری رفتار خواندن در آموزش و پرورش،

·        کتابخانه های آموزشگاهی (کتابداران و مشاوران خواندن، منابع و مجموعه سازی، فضای خواندن)،

·        مدارس غیر انتفاعی و خواندن

·        نهضت سواد آموزی و خواندن:

ü      الف) آموزش بزرگسالان (مبانی نظری، اهمیت و نقش خواندن در بزرگسالان)

ü      ب) آموزشیاران و خواندن (مهارتها و تخصص های لازم، معیارها و شیوه‏ های جذب آموزشیاران کارآمد، مسائل شغلی، ...)

ü      ج) جامعه و تمایل به سوادآموزی (روش های مؤثر ایجاد انگیزه و جذب بی سوادان)

ü      د) مدیریت رفع بی سوادی و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی (برنامه‏ های بهره‏ مندی از نیروها و امکانات جامعه، مشارکت سایر نهادها و مراکز آموزشی)

ü      ه) تولید محتوا و خواندن (بسترهای تولید محتوا، معیارهای تولید محتوا، تخصص ها و مهارتهای تولید محتوا، ...)

ü      و) بزرگسالان نوسواد و تداوم خواندن (جلوگیری از بازگشت به بیسوادی)

 

محور ششم) آموزش عالی و خواندن:

·        آموزشگران(استادان) و خواندن،

·        محتوای واحدهای آموزشی و خواندن،

·        اهداف و کارکردهای آموزش عالی و خواندن،

·        کتابخانه‏ های دانشگاهی و خواندن،

·        روش تدریس و خواندن،

·        جامعه پذیر نمودن فرهنگ خواندن در دانشگاه،

·        خواندن و مهارت های نوشتن،

·        درک کردن و گفتگو کردن و ارائه کردن و برقراری ارتباط،

·        خواندن و آموزش مجازی،

·        خواندن و موفقیت های علمی دانشجویان،

·        سنجس و اندازه‏ گیری رفتار خواندن در آموزش عالی،

·        نقش آزمون های کنکوری در خواندن،

·        نقش سطح علمی، نوع، و اعتبار دانشگاه ها در خواندن،

·        پذیرش بدون دانشجو و خواندن

·        خواندن و برنامه درسی پنهان

 

محور هفتم) صنعت نشر و خواندن:

·        نقش نویسندگان در خواندن،

·        نقش ناشران در خواندن،

·        سوبسید کاغذ و خواندن،

·        نمایشگاه های کتاب و خواندن،

·        وضعیت توزیع کتاب و خواندن،

·        تیراژ کتاب و خواندن،

·        درآمد و خواندن،

·        خواندن و تنوع و گستره انتشارات،

·        خواندن و ممیزی

 

محور هشتم) خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی

·        خواندن و ابزارهای الکترونیکی،

·        خواندن و روش های دسترسی الکترونیکی،

·        خواندن و مهارت های دنیای دیجیتال،

·        خواندن و شکاف دیجیتالی،

·        مسائل و چالش های خواندن در محیط دیجیتال

 

محور نهم) روانشناسی عصبی و خواندن

·        اختلالات ذهنی و تأثیر آن بر خواندن

·        اختلات عصبی و تأثیر آن بر خواندن

·        رویکردهای روانشناسی و دستاوردهای خواندن

·        رویکردهای عصبی و دستاوردهای خواندن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">